فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




 جستجو 



 Random photo 

محرم

 
  خدایا کنار تو از الودگی ها دورم ...

امام رضا (ع) فرمود: “آن که به عبادت خداي بزرگ مي ايستد، بايد خود را از آلودگيها پاک کند، از سستي و بي حالي دور باشد و با وضو، خود را براي سخن گفتن با خداي توانا، پاک و آماده سازد".

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

[یکشنبه 1397-04-24] [ 12:26:00 ق.ظ ]  



  محرم ...
محرم

سلام محرم سلام کربلا
بوی حسین می آید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

[سه شنبه 1396-06-28] [ 09:01:00 ق.ظ ]  



  تاخیر نماز ...

 

کودکی که بشدت مشغول بازی با والدین است  نباید یک مرتبه با شنیدن صدای  اذان  رها شود، بلکه باید بازی را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که قبل از اذان ،بازی او تمام شود یا اگر بتوانیم نماز را جزو بازی او قرار داده و هنگام اذان به نماز مشغول شویم و بلافاصله بعد از تمام شدن نماز ،بازی را ادامه دهیم.اگر هیچ کدام از اینها نشد ،نماز را در کام کودک تلخ نکنیم و بعد از چند دقیقه ،با تاخیر مشغول نماز شویم.

منبع: فرودگاه فرشتگان ، اصغر آیتی،نشر قبسات،1395

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

[چهارشنبه 1395-11-27] [ 06:58:00 ق.ظ ]  



  آیا سخن گفتن سخت‌تر از نوشتن است؟ ...

آیا سخن گفتن سخت‌تر از نوشتن است

بهاء‌الدین خرمشاهی از ضرورت ساده‌گویی و ساده‌نویسی سخن گفت و یادآور شد: بعضی‌ها می‌گویند نوشتن سخت است، اما من گمان می‌برم که سخن گفتن سخت‌تر از نوشتن است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهاءالدین خرمشاهی در نشستی که فرهنگسرای ابن سینا عصر پنجشنبه 5 خرداد به بهانه تجلیل از او برگزار کرد، به برخی ناگفته‌ها از زندگی خود از جمله ترسش از سفر اشاره کرد و همچنین به بیان خاطراتی از دوستان قدیمی‌اش مانند مهدی محقق، غلامحسین دینانی و عباس کیارستمی پرداخته است.
خرمشاهی سخنان خود را در این محفل تقریباً خصوصی با تقدیر از برپاکنندگان آن آغاز کرد و در ادامه با نقل خاطره‌ای از مراسم بزرگداشتش در سال 86 - که توسط همین فرهنگسرا برپا شده بود - گفت: یادش بخیر! آن مراسم نکوداشت که به گمانم از سال 85 آغاز شد و تا سال 88 نیز تداوم شد، مراسم به یادماندنی بود. از آن دست مجالسی که کسی درصدد عرضه ادبیاتی خاص نبود.
وی افزود: در آن مراسم همه ادیبان و فیلسوفان و اندیشمندان گردهم آمده بودند، اما این گردهمایی، آنقدر صمیمی و دوستانه بود که هنوز هم با گذشت این همه سال، در ذهن ما نقش بسته است. از همان جمع‌هایی که می طلبید همه ساده و صمیمانه و روشن سخن بگویند.
روشن‌گویی و روشن‌نویسی وظیفه ماست
خرمشاهی در ادامه از ضرورت ساده‌گویی و ساده‌نویسی سخن گفت و یادآور شد: روش‌گویی و روشن نویسی وظیفه ماست. بهتر است همه ما روشن بگوییم. بعضی‌ها می‌گویند که نوشتن سخت است، اما من گمان می‌برم که سخن گفتن سخت‌تر از نوشتن است.
این قرآن پژوه افزود: برخی فکر می‌کنند که نوشتن به گونه‌ای دیگر است و گفتن به صورتی دیگر. حال آنکه من باور دارم تا وقتی اینگونه فکر می‌کنید، نمی‌توانید بنویسید.
وی با اشاره به مقاله‌ای که در زمینه روانشناسی نثر به نگارش درآورده است، گفت: تز اصلی این مقاله این است که تا زمانی که دوگانه رفتار کنیم، دچار لکنت می‌شویم. چرا باید جور دیگری فکر کنیم و جور دیگری بنویسیم؟ اگر ذهن درست تربیت شود، باید بتواند همانگونه که فکر می‌کند، بنویسد. مگر نوازنده‌ای که بداهه می‌نوازد، می‌اندیشد و بعد می‌نوازد؟
ترس از نوشتن را کنار بگذارید.
خرمشاهی یک توصیه دوستانه هم داشت: من به شما توصیه می‌کنم ترس از نوشتن را کنار بگذارید و باور کنید کاغذ سفید هم هول انگیز است، هراس انگیز است. اما با این وجود می‌توان به کاغذ سفید دست کشید و با کاغذ هم دوست شد. به این توصیه من از امروز عمل کنید و امتحان کنید.

خبرگزاری مهر شناسهٔ خبر: 1322752 - شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت

[سه شنبه 1395-09-30] [ 10:34:00 ق.ظ ]